Запобігання проявам корупції

План заходів щодо запобігання корупції у виконавчому апараті Житомирської районної ради на 2018 рік

Звіт про виконання «Плану заходів щодо запобігання корупції" у 2017 році

ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ

Депутатам Житомирської районної ради
Селищній, сільським радам
Керівникам підприємств, установ, організацій Житомирської районної ради
Керівникам закладів охорони здоров'я Житомирського району

З 1 січня 2018 року розпочався етап подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік. Відповідно до статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) державні службовці, інші суб'єкти декларування, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – декларація), за минулий рік за формою, яку визначає Національне агентство.
Радимо скористатись рекомендаціями щодо роботи з Реєстром та роз'ясненнями щодо заповнення форми е-декларації: https://goo.gl/x3oJaq або ж відповідями на найчастіші запитання: https://goo.gl/m25UVP
Також можна скористатись рекомендаціями: https://goo.gl/SbLMs1
Національним агентством підготовлено відео-курс з роз'ясненнями щодо заповнення е-декларацій за розділами: https://goo.gl/44WxNs

Також пропонуємо декілька відповідей на найбільш запитувані останнім часом питання від декларантів, надані Національним агентством:
Щодо розділу 3 «Об'єкти нерухомості» декларації:
Згідно з пунктом 2 частини першої статті 46 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) у декларації зазначаються відомості про об'єкти нерухомості, що належать суб'єкту декларування та членам його сім'ї на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або знаходяться у них в оренді чи на іншому праві користування, незалежно від форми укладення правочину, внаслідок якого набуте таке право. Такі відомості включають:
а) дані щодо виду, характеристики майна, місцезнаходження, дату набуття майна у власність, оренду або інше право користування, вартість майна на дату набуття його у власність, володіння або користування;
б) у разі якщо нерухоме майно перебуває у спільній власності, про усіх співвласників такого майна вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі якщо нерухоме майно перебуває в оренді або на іншому праві користування, про власника такого майна також вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Чи необхідно зазначати у розділі 3 «Об'єкти нерухомості» декларації інформацію про об'єкти нерухомості за зареєстрованим місцем проживання та місцем фактичного проживання суб'єкта декларування?
Закон передбачає обов'язок зазначати в декларації усі об'єкти, які належать суб'єкту декларування або члену його сім'ї на праві користування. Такими правами користування можуть бути: оренда, сервітути, право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), право забудови земельної ділянки (суперфіцій), утримання, застава, користування на підставі довіреності, у тому числі генеральної довіреності, інші права, передбачені законом.
Відповідно до вимог Закону суб'єкт декларування повинен задекларувати усі об'єкти нерухомості незалежно від їх вартості, що належать йому на праві власності, знаходяться у нього на праві оренди чи іншого права користування станом на останній день звітного періоду (31 грудня звітного року для щорічної декларації).
Відповідно до статті 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» місце проживання – житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військові частини.
Реєстрація – внесення інформації до реєстру територіальної громади, документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування особи, із зазначенням адреси житла/місця перебування із подальшим внесенням відповідної інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», для оформлення реєстрації необхідно документи, що підтверджують право особи на проживання в даному приміщенні. Це можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права на користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі якщо таких документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька – за згодою всіх власників).
Якщо зареєстроване місце проживання особи знаходиться в помешканні, право власності яке їй не належить, при реєстрації власник повинен був дати згоду на реєстрацію та проживання цієї особи в зазначеному помешканні, а тому в декларації це помешкання необхідно зазначити у розділі 3 «Об'єкти нерухомості», тип права – право користування у зв'язку з реєстрацією місця проживання.
Крім того, у розділі 3 «Об'єкти нерухомості» декларації необхідно зазначати інформацію про об'єкти нерухомості, де фактично проживає суб'єкт декларування, навіть якщо такі об'єкти нерухомого майна не належать на праві власності суб'єкту декларування.
При цьому, якщо інформацію про зареєстроване місце проживання або місце фактичного проживання було зазначено у розділі 2.1 «Інформація про суб'єкта декларування» декларації, відповідну інформацію необхідно дублювати у розділі 3 «Об'єкти нерухомості» декларації.
Звертаємо увагу на необхідність заповнення інформації про всіх співвласників об'єктів нерухомого майна, якщо таке нерухоме майно перебуває у спільній власності.
У декларації зазначаються відомості про об'єкти нерухомості, що знаходяться у членів сім'ї суб'єкта декларування в оренді чи на іншому праві користування.
Чи слід декларувати об'єкти нерухомого майна, якщо суб'єкт декларування користувався ними упродовж року, але станом на 31 грудня вже не користується?
Нерухомість, об'єкти незавершеного будівництва декларуються відповідно до їх наявності станом на останній день звітного періоду.
Наприклад, при поданні щорічної декларації, якщо зазначені об'єкти станом на 31 грудня попереднього року не перебувають у володінні, користуванні або власності суб'єкта декларування або членів його сім'ї, то вони не повинні відображатися в декларації, навіть якщо вони перебували на такому праві упродовж певного часу у звітному періоді.
Чи необхідно суб'єкту декларування, який зареєстрований як фізична особа-підприємець, у декларації зазначати інформацію про дохід, отриманий від підприємницької діяльності, інформацію про поворотну фінансову допомогу та подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані?
Відповідно до положень частини другої статті 52 Закону суб'єкт декларування зобов'язаний подати повідомлення у разі отримання ним доходу (незалежно від того, чи є він оподатковуваним) на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.
Крім того, якщо кредит, позика, поворотна безвідсоткова фінансова допомога (позичка) тощо були отримані суб'єктом декларування або членом його сім'ї упродовж звітного року, то вони повинні бути відображені в розділі «Доходи, у тому числі подарунки» як «Інші доходи» (із зазначенням, про який саме дохід йдеться). Якщо такий кредит, позика тощо були дійсними, тобто не сплачені повною мірою станом на останній день звітного періоду, то вони повинні бути додатково відображені у розділі «Фінансові зобов'язання», незалежно від того, чи були вони отримані у звітному періоді.

 

ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ

Депутатам Житомирської районної ради

Щодо питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб

 Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та методичних рекомендації Національного агенства з питань запобігання корупції, виконавчий апарат Житомирської районної ради нагадує про обов'язковість дотримання правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, запроваджених Законом.
Конфлікт інтересів, тобто суперечність між приватними та службовими інтересами, а саме: Закон виділив два його види: реальний конфлікт інтересів та потенційний конфлікт інтересів.
РЕАЛЬНИЙ КОНФЛІКТ ІНТЕРЕСІВ - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
ПОТЕНЦІЙНИЙ КОНФЛІКТ ІНТЕРЕСІВ - тобто наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об'єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Враховуючи, що головною метою превенції конфліктів інтересів є, насамперед, недопущення їх виникнення, Закон встановлює вимогу до службових та прирівняних до них осіб вживати відповідних заходів (пункт 1 частини першої статті 28 Закону).
Частиною першою статті 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено лише самостійне публічне оголошення про конфлікт інтересів під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання. Тобто відповідний депутат повинен однозначно, відкрито і доступно донести для інших депутатів відповідну інформацію. Найбільш простим способом є усна форма, але залежно від обставин можлива письмова і конклюдентна (дії депутата, що виражають його волевиявлення, - прикладом є голосування підняттям руки або за допомогою електронної системи) форми. Усі юридично значимі факти, які відбуваються під час пленарного засідання ради повинні фіксуватися у протоколі пленарного засідання.
Відповідно до частини першої статті 35 Закону України «Про запобігання корупції», частини першої статті 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова, секретар, депутат сільської, селищної, міської ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання. Вважаємо, що вказані особи мають таке право у разі дотримання вказаної умови.
Посадові особи місцевого самоврядування, які є одночасно депутатами відповідної ради, при розгляді питання про їх особисті умови оплати праці інші матеріальні заохочення, отримання будь-яких матеріальних (у т.ч. і грошових) винагород, допомог, виділення їм або близьким родичам земельних ділянок, тощо або про вчинення інших дій щодо отримання певних вигод на їх користь мають реальний конфлікт інтересів. Відповідно до частини першої статті 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вони можуть брати участь у розгляді, підготовці та прийнятті таких рішень радою за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.

 З повагою,
виконавчий апарат
Житомироської районної ради

 

Відповідно до рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 13.07.2017 р. № 317 затверджено 
Методичні рекомендації щодо діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання  та виявлення корупції.
Методологія містить інформацію про організаційно-правові аспекти утворення та забезпечення функціонування уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції, а також порядок утворення, визначення організаційного статусу та створення умов для роботи уповноважених підрозділів. Крім того, в Методології розкриваються практичні аспекти діяльності уповноважених осіб, зокрема з організації підготовки, забезпечення та контролю за здійсненням заходів щодо запобігання корупції, взаємодії уповноважених підрозділів з громадськістю, підготовки, затвердження та моніторингу виконання антикорупційних програм.
Документ підготовлений Департаментом організації роботи із запобігання та виявлення корупції НАЗК для використання у роботі державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування. Ці рекомендації мають інформаційно-роз’яснювальний характер та не встановлюють правових норм.
Методичні рекомендації розроблені відповідно до частини першої статті 8 ЗУ «Про запобігання корупції», абзацу четвертого підпункту «б» підпункту 2 розділу І завдань і заходів з виконання Державної програми щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015-2017 роки, затверджених постановою КМУ від 29 квітня 2015 року №265.
Детально ознайомитися з Методичними рекомендаціями можна за посиланням
https://nazk.gov.ua/news/u-nazk-zatverdyly-metodychni-rekomendaciyi-shchodo-diyalnosti-upovnovazhenyh-pidrozdiliv 

ЩОДО ПЕРЕЛІКУ ПОСАД, ПОВ'ЯЗАНИХ З ВИСОКИМ ТА ПІДВИЩЕННИМ КОРУПЦІЙНИМ РИЗИКОМ

На черговому засіданні Національного агентства з питань запобігання корупції було прийнято рішення про затвердження Переліку посад, пов’язаних з високим рівнем корупційних ризиків, та Переліку посад з підвищеним корупційним ризиком.
Рішенням НАЗК Перелік посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків від 17 червня 2016 року № 2 скасовано.
Наразі є два окремих переліки: з високим корупційним ризиком для здійснення окремих цілей, визначених статтею 50 (щодо повної перевірки декларацій), та підвищеним корупційним ризиком для здійснення окремих цілей, визначених статтею 56 (щодо проведення спеціальної перевірки) ЗУ «Про запобігання корупції».
З повними переліками посад можна ознайомитись за посиланнями:
https://goo.gl/grrm9k (перелік посад з високим корупційним ризиком) та
https://goo.gl/ZGWx1D (перелік посад з підвищеним корупційним ризиком).

 

 

Депутатам Житомирської районної ради

Виконавчий апарат районної ради інформує, що відповідно до частини другої статті 52 Закону України "Про запобігання корупції" у разі суттєвої зміни у майновому стані суб'єкта декларування зазначений суб'єкт не пізніше ніж на десятий календарний день з дня отримання доходу або придбання майна зобов'язаний повідомити про це Національне агентство з питань запобігання корупції.
Під суттєвою зміною у майновому стані суб'єкта декларування розуміється отримання ним одноразового доходу або придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня року, у якому подається повідомлення. Якщо вартість майна перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня, але була сплачена частинами, то повідомлення про суттєві зміни в майновому стані подається після переходу права власності на таке майно. Дохід, який був нарахований, але не сплачений (не отриманий), не повідомляється.
Для кожного випадку отримання доходу або придбання майна подається окреме повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування.
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування подається ним особисто шляхом заповнення відповідної електронної форми на веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції через власний персональний електронний кабінет суб'єкта декларування у системі Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Паперова копія повідомлення не надсилається (не подається).
Зазначена у повідомленні інформація включається до Реєстру та оприлюднюється у публічній частині Реєстру на офіційному веб-сайті Національного агентства (без відображення конфіденційної інформації про особу відповідно до закону).
Інформація про отримання доходу або придбання майна членом сім'ї суб'єкта декларування не повідомляється.
Доходи та видатки на придбання майна суб'єкта декларування відображаються у грошовій одиниці України. Доходи/видатки, одержані/здійснені в іноземній валюті, з метою відображення у повідомленні перераховуються в грошовій одиниці України за валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діяв на дату одержання доходів / здійснення видатків.
Вартість майна, що було придбано суб'єктом декларування, зазначається у грошовій одиниці України відповідно до останньої грошової оцінки майна або - якщо така оцінка не проводилася чи її результати не відомі суб'єкту декларування - на момент набуття майна у власність (як зазначено в документі, на підставі якого було набуто право власності).
Відомості щодо фінансових сум (кількості грошей) заокруглюються до гривні."

 З повагою,

виконавчий апарат
Житомироської районної ради

 План заходів щодо запобігання корупції у виконавчому апараті Житомирської районної ради на 2017 рік

Адміністративна та кримінальна відповідальність за несвоєчасне та неподання декларації

Перелік документів для виготовлення ЕЦП

Методичні роз'яснення щодо заповнення Е-декларації

Витяг із Закону України «Про запобігання корупції» щодо осіб до яких не застосовується Е-декларування

Закон України про засади запобігання і протидії корупції
завнтажити
Указ Президента України про Національну антикорупційну стратегію на 2011-2015 рр.

завантажити
Закон України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державної антикорупційної політики

завантажити
Роз’яснення основних  положень  антикорупційного законодавства 

завантажити
Положення про уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції 

завантажити
Методичні рекомендації Запобігання і протидія корупції в державних органах та органах місцевого самоврядування

завантажити
Б
ланк антикорупційної декларації

завантажити

Про затвердження Порядку організації підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань запобігання і протидії корупції
Завантажити Порядок
О
чищення влади:
Нормативні документи: 


Закон України "Про очищення" влади завантажити
Закон України "Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади» завантажити
Постанова Кабінету Міністрів України №563 завантажити

Перевірки 

Відомості про стан проходження перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад посадових осіб місцевого самоврядування у Житомирській районні раді   

ПІБ особи, щодо якої здійснюється перевірка

Посада

Повідомлення про початок проходження перевірки

Заява про проведення перевірки

Декларація про доходи

Результат проведення перевірки

 

Інформація щодо реалізації у Житомирському районі Закону України "Про очищення влади" та проведення перевірок розміщена у розділі "Очищення влади"

 

 

Депутатам  Житомирської

районної ради

 

Селищній, сільським радам

 

Керівникам підприємств, установ, організацій Житомирської районної ради

 

Керівникам закладів охорони здоров’я Житомирського  району

Ви тут: Головна Запобігання проявам корупції