Заробітна плата, яка виплачується «у конвертах», - це тимчасове благо.

Заробітна плата – це невід’ємне право кожного громадянина України, визнане Конституцією. Наймаючись на роботу, громадяни мають пам’ятати, що заробітна плата, яка виплачується «у конвертах», - це тимчасове благо, яке має негативні наслідки для працівника. Перш за все, це – ризик залишитися без права на отримання соціальних пільг та виплат, гарантованих державою, особливо при нарахуванні пенсії та здійсненні перерахунків пенсій у подальшому. Людина, яка працює неофіційно, при отриманні травми не може розраховувати на виплату їй лікарняних та інших обов’язкових виплат.

Усна домовленість жодним чином не фіксується юридично, працівник не має жодних доказів на підтвердження дісного розміру своєї заробітної плати та трудового стажу. Дуже важливо, щоб громадяни усвідомили, що їх згода отримувати зарплату «в конвертах» позбавляє їх соціального захисту. Адже пенсію вoни матимуть тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати.

Законом України «Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок – 918,06 грн. Тобто, якщо працівнику нарахована заробітна плата не менша законодавчо встановленого мінімального рівня (з 01.01.2019 ця сума становить 4173 грн) і з неї сплачено страхові внески, то такий місяць повністю враховується для обчислення пенсії.

Тільки офіційно оформлений найманий працівник може почуватися соціально захищеним, а бюджет Пенсійного фонду матиме стабільні надходження для своєчасного фінансування пенсійних виплат.

Отже, варто вже зараз відстоювати свої конституційні права – вимагати від роботодавців офіційного оформлення трудових відносин.

Надання електронних послуг Пенсійним фондом України

Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України-сучасний спосіб надання інформації, дистанційного обслуговування громадян за допомогою електронних сервісів.

Веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально. Портал працює з дотриманням вимог до захисту персональних даних. У відкритому доступі (без реєстрації) на порталі надається багато корисної інформації з питань пенсійного забезпечення, бланки документів, інструкції щодо їх заповнення тощо.

Електронні послуги, які може отримати користувач на порталі після відповідної реєстрації:

- отримання інформації про страховий стаж, нараховану заробітну плату та сплачені страхові внески;

- переглянути дані власної пенсійної справи;

- сформувати запити на попередню підготовку документів;

- подати скаргу;

- записатися на прийом до фахівців Фонду.

На порталі функціонує кабінет страхувальника (роботодавця), в якому для працедавця доступна інформація щодо забезпечення соціальних прав його працівників. У кабінеті також містяться відомості щодо звітності по сплаті єдиного соціального внеску. Зокрема, роботодавець може бачити зауваження до його звітів та рекомендації усунення неточностей.

Ще одна функція, яка стає доступною для роботодавців у його кабінеті-можливість отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівників (лікарняні). До цього часу первинні дані для розрахунку (страховий стаж та розмір заробітної плати) надавали самі працівники. Тепер процедура отримання необхідних відомостей значно спрощується.

Пенсійний фонд України запровадив СМС-інформування для застрахованих осіб та пенсіонерів. Також через Веб-портал електронних послуг стало можливим отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом. Для реєстрації на Веб-порталі необхідно звернутися до територіального органу Пенсійного фонду України та оформити заяву. Також можна зареєструватися за електронним цифровим підписом (ключем ЕЦП) не виходячи з дому на персональному комп’ютері в мережі Інтернет (http://portal.pfu.gov.ua).

Начальник відділу адміністрування,

супроводження інформаційних систем,

електронних реєстрів та захисту інформації                       І. БАРАНОВА

Виправлення помилок в Реєстрі застрахованих осіб у разі невідображення "лікарняних" у звіті про ЄСВ

Завантажити

Онлайн-послуги Пенсійного фонду України для громадян

         За розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 червня 2012 року № 401 було ухвалено урядове рішення про створення з 1 жовтня 2012 року Веб-порталу електронних послуг Пенсійного Фонду України для зручності громадян щодо отримання онлайн-послуг за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП).

Через Веб-портал Пенсійного Фонду України можна отримати такі електронні документи:

-         довідку про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії);

-         довідку про доходи пенсіонера для призначення субсидій, що містить дані про розмір пенсії без урахування видів виплати;

-         індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5), що містить інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками;

-         витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що містить дані про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати; дані про набутий страховий стаж; відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу; відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків; дані пенсійної справи; відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування.

         Портал працює з дотриманням вимог до захисту персональних даних.

Процедура реєстрації максимально спрощена та передбачає два способи: особисто надати заяву до територіального органу Пенсійного фонду, маючи при собі паспорт та ідентифікаційний код, або здійснити онлайн-реєстрацію за електронним цифровим підписом (ключем ЕЦП).

У перший спосіб, отримавши розписку про одержання заяви та реєстраційний код, для реєстрації на Веб-порталі Пенсійного Фонду України за адресою  www.portal.pfy.gov.ua, вибрати пункт меню „Реєстрація” у закладці „Реєстрація на заявою” та заповнити реєстраційну форму, зазначивши логін та пароль.

На Вашу електронну адресу надійде лист для підтвердження реєстрації, а вже після підтвердження отримаєте повідомлення з веб-порталу про успішне закінчення реєстрації.      

  Другий спосіб реєстрації передбачає наявність ключа ЕЦП. 

Послуги електронно-цифрового підпису надає представництво Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового Департаменту державної податкової служби за адресою www.cskidd.gov.ua.

Після отримання ключа ЕЦП – вибрати пункт меню „Вхід” у закладці „За ЕЦП”.

За наявності електронного пенсійного посвідчення (ЕПП) та PIN-коду, встановленого при отриманні ЕПП у територіальному органі Пенсійного фонду України, – вибрати пункт меню „Вхід” у закладці „За ЕПП”.

Запроваджено онлайн-сервіс із надання електронних документів з підтвердженням QR-кодом. 

Вищезазначені електронні документи, які можна отримати через Веб-портал Пенсійного Фонду України, дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання адміністративних послуг, посольствах, консульських та банківських установах, органах фіскальної та виконавчої служб, територіальних органах міграційної служби, тощо.

Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через Веб-портал Пенсійного фонду України у розділі «Верифікація виданих документів» за посиланням :

http://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/DocConfirm

Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органах Фонду.

Інструкція з отримання довідок з QR-кодом від Пенсійного фонду України:

 http://www.pfu.gov.ua/instruktsiyi/yak-otrymaty-dovidku-z-qr-kodom-vid-pensijnogo-fondu-ukrayiny/

          Запроваджено онлайн-сервіс для громадян    СМС-інформування.

За допомогою СМС-повідомлень Пенсійний фонд інформуватиме пенсіонерів про призначення та перерахунок пенсій, а застрахованих осіб - про сплату за них єдиного соціального внеску та розмір їхнього страхового стажу.

         Для одержання послуги СМС-інформування необхідно надати відповідні контактні дані мобільного зв’язку та згоду на отримання СМС-повідомлень, звернувшись до територіального огргану Пенсійного фонду України, а особи, які користуються послугами Веб-порталу за допомогою ЕЦП, безпосередньо на порталі.

           Користуючись електронним сервісом Пенсійного фонду України, кожна особа матиме доступ до даних, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та володіти інформацією щодо пенсійного забезпечення та сплачених страхових внесків.

Начальник відділу адміністрування,
супроводження інформаційних
систем, електронних реєстрів
та захисту інформації       (підпис існує)      І. БАРАНОВА

Житомирське об’єднане управління Пенсійного фонду України в Житомирській області повідомляє, що:

Днями деякі засоби масової інформації поширили неправдиву інформацію про те, що  в грудні виплачуватимуться пенсії за грудень нинішнього й  січень наступного року одним платежем. 

ЗМІ, котрі поширили цю «новину», посилаються на проект постанови, що перебуває на розгляді в Кабінеті Міністрів України  «Про внесення змін до бюджету Пенсійного Фонду України на 2018 рік» для забезпечення фінансування виплат у грудні поточного року. Однак цим проектом не передбачено  авансування виплат за січень 2019 року. 

Таким чином, у грудні буде здійснено виплату пенсій за грудень, а за січень – у січні 2019 року.

 

Легалізація заробітної плати - основа стабільного майбутнього

Легалізація заробітної плати - основа здорового майбутнього

«На веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України запрацював кабінет роботодавця».

Пенсійний фонд України продовжує розширювати можливості веб-порталу електронних послуг. Відтепер на порталі функціонує кабінет страхувальника (роботодавця), в якому для працедавця доступна інформація щодо забезпечення соціальних прав його працівників, про правильність подання звітності тощо.  

У кабінеті можна переглянути інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі — щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу до Фонду. Якщо є порушення прав працівників, у кабінеті відображається інформація, скільки застрахованих осіб з вини роботодавця не одержали зарахування певного періоду до страхового стажу.

Окрім того, у кабінеті також містяться відомості щодо звітності по сплаті єдиного соціального внеску. Зокрема, роботодавець може бачити зауваження до його звітів та рекомендації щодо усунення неточностей.

Ще одна функція, яка стає доступною для роботодавця у його кабінеті, — можливість отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні). До цього часу первинні дані для розрахунку — страховий стаж та розмір заробітної плати — надавали самі працівники. Для цього вони звертались до управлінь Пенсійного фонду за довідками. Тепер процедура отримання необхідних відомостей значно спрощується.

Увійти до кабінету роботодавець може через електронний цифровий підпис.

Нагадаємо, раніше Пенсійний фонд України запровадив сервіс СМС-інформування для застрахованих осіб та пенсіонерів. Також через веб-портал електронних послуг стало можливим отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом.

Ви тут: Головна Пенсійний фонд інформує